Kde ve Vídni nakupovat knihy a předměty o umění?

Dnešní příspěvek je vlastně tip kde nakoupit knihy o umění nebo různé předměty spojené s uměním (tužky, zrcátka, magnety, podložky pod myš, atp.)

Úžasný obchůdek s nepřeberným množstvím knih i upomínkových předmětů je ukryt v galerii Albertina, o které jsem psala zde.

Pokud sem jdete na nějakou výstavu, nemůžete obchod přejít, jelikož je zároveň exitem z výstavních místností. Do obchodu se ale dostane i vchodem a to i když na žádnou výstavu nejdete.

Najdete tu knihy o umění z různých nakladatelství jako např. Taschen, ale upozornila bych především na katalogy probíhajících výstav (aktuálně tedy k zakoupení kniha  Bosch Bruegel Rubens Rembrandt. Díla mistrů v Albertině v angličtině a němčině), které jinde neseženete.

Dále je zde oddělení impresionismu, Klimta, Dürera, ale také pohlednice a plakáty proběhlých výstav. Osobně mě nejvíce zaujalo oddělení Sigmunda Freuda, kde si můžete koupit podložku pod myš, sešitek s fotografií přemýšlejícího Freuda (pravda, cenově hodně přemrštěný) a pobavily mě také tácky pod hrnky s motivem Rorschachových testů.  

Ani já jsem neodolala a koupila si zrcátko s motivem Dürerova zajíce, o kterém mě jeden upovídaný Vídeňák přesvědčoval, že je to magnet :) Nevadí, i tak mně udělal radost :)









Komentáře