Helmut Newton 1920 – 2004 Budapest

Tento týden bych Vás ráda upozornila na výstavu fotografií Helmuta Newtona v Muzeu výtvarného umění v Budapešti.
 
 
 
Otevřena byla teprve nedávno (04.04.2013), takže se připravte na větší množství návštěvníků a to hlavně o víkendech. Přesto se vyplatí si udělat na výstavu čas, zvlášť pokud jde o jednoho z nejslavnějších fotografů světa v pravém slova smyslu.
 

 
 
S Helmutem Newtonem jsem se poprvé seznámila skrze sestru, která se fotografii věnuje, ale zlom nastal až poté, co jsem si přečetla jeho vlastní a dost zábavný životopis.
 
Jeho fotografie mám ráda, protože jsou smyslné, ostré, často namíchané s podřadnými všednodenními předměty, erotické, odhalující ale nikdy ne lascivním způsobem. Řekla bych, že jeho fotografie jsou extravagantní, ale nikoli prvoplánové (na rozdíl od LaChapella). Přijde mi skoro neuvěřitelné, že si bylo možné koupit Vogue nebo jiný módní časopis s tutoriálem od Newtona?! Všechny modelky, které s ním fotily, musely být nesmírně šťastné, protože i jeho módní fotografie jsou v první řadě o umění (zejména kampaně pro Blumarine a Thierry Mugler).
 
K samotné výstavě bych měla pár výhrad po stránce technické. Kupříkladu neochotný servis a podle mě ne úplně správně zvolené instalace. Hned po vstupu Vás čeká dlouhá stěna na sobě nalepených fotek Illustrated, kde se ihned vytvoří špalír lidí různě se předbíhajících a podobně. Jednak fotky nevyniknou a jednak si je prostě nevychutnáte. U zbytku módních fotografií je to naštěstí naopak.
 
Dokdy: do 17.července 
Cena: 2600 HUF         

Komentáře