Tipy na nové knihy

Chtělo by se začít slovy „tipy na letní čtení“, ale vlastně mi tenhle výraz přišel vždy zavádějící – má to být literatura pro lidi, kteří čtou jen na dovolené, nebo by letní čtení mělo být kvalitativně jiné, než to co čteme obvykle? Většina lidí si na dovolenou neveze zrovna Zločin a trest, ale proč by měl člověk na dovolené číst brak? Znám knihy, které je svojí náladou lepší číst k tomu odpovídajícím ročním období. Jaké knihy je dobré nechat si na podzim nebo zimu, jsem psala zde. Typicky letní čtivo asi nenabídnu, ale tady jsou poslední knižní novinky, které mne v knihkupectví zaujaly…


Ženy a knihy – Stefan Bollmann

Kniha od autora Ženy, které čtou, jsou nebezpečné, se věnuje setkáním se slavnými autorkami, jako byla Jane Austenová nebo Shelleyová, se slavnými ženským romány jako byla Paní Bovaryová, nebo se slavnými čtenářkami, jako byla třeba M. Monroe.


Brno – moravský Manchester, 250 let metropole textilního průmyslu - Andrea Březinová a Tomáš Zapletal

O výstavě Brno – moravský Manchester už jsem psala, a to v souvislosti s románem K. Tučkové Fabrika. V dotisku se do knihkupectví dostal i povedený katalog k výstavě, který mapuje brněnský textilní průmysl a soustředí se na jednotlivé aspekty tohoto fenoménu, včetně historie nejdůležitějších továren a jejich majitelů (Offermann, Strakosch, Schmal, Schoeller, Redlich, Löw‑ beer, Teuber, Stiassni ad.)


Vyvolení - Steve Sem-Sandberg

Další kniha od autora, který zaznamenal největší úspěch s Chudými v Lodži. Já jsem zatím četla Ravensbrück – Příběh Mileny Jesenské, kterém jsem psala zde. Tématem Vyvolených je taktéž téma druhé světové války, tentokrát programu Euthanasie, v jehož rámci byli likvidováni nemocní, fyzicky či mentálně postižení a jinak "méněcenní".
 
Kvazikrystaly – Eva Menasse
Na tuto knihu Evy Menasse jsem se dlouho těšila, protože téma knihy (tehdy ještě nepřeložené) mne natolik zaujalo, že jsem si o něm schovala novinový článek z Lidových novin. Hlavní postava je Xana, která je popisována ve třinácti kapitolách vždy v různém časovém období a vždy očima někoho jiného – kamarádkou, dcerou,…
Debora - Esther Singer Kreitman
Autobiografický román starší sestry dvou slavných bratrů – Isaaca Bashevise a Israela Joshuy Singerových. V jidiš vyšla poprvé v roce 1936. Jedinečný a patrně i jediný román, který dává čtenářům nahlédnout do života ženy vyrůstající v ortodoxní židovské rodině v Polsku na počátku dvacátého století.
 
Kvítek karmínový a bílý – Michel Faber
Bestseller M. Fabera o vztahu osmnáctileté prostitutky Sugar a dědice voňavkářského impéria Williama Rackhama. Kniha podle anotace slibuje „panoramatický portrét viktoriánského Londýna se všemi jeho společenskými vrstvami, bildungsroman s nečekaně katarzním vyzněním a hlavně silný příběh, u kterého budete hlavní hrdince fandit.“

 
Jako zabít ptáčka – Harper Lee
Konečně nové vydání jedné z nejčtenějších knih v Americe Jako zabít ptáčka, který získal Pulitzerovu cenu. O této knize jsem psala zde
Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování - Haruki Murakami
A nakonec poslední přeložený román od mého oblíbeného autora H. Murakamiho. Přestože mám jeho všechny romány, s koupí trochu váhám, protože recenze nejsou zrovna nejpříznivější…
A nakonec ještě nejnovější design Molesine diářů...

 
 
 


 

Komentáře