Rok 2015 na blogu

Na začátku roku 2015 jsem stále s velkým nadšením objevovala jižanskou literaturu, která mě uchvátila jako dlouho nic jiného. A přivedl mě k ní vlastně film Vysvobození od Johna Boormana. Doporučuji především Vypravěče amerického Jihu, kteří jsou skvělým začátkem pro další prohlubování Jiného Jihu. Hned dvě knihy se ocitly na postu Kniha měsíce.  
Věci mimo nás – Fred Chappell
Moudrá krev (# 475)  – Flannery O´Connorová
Velká ryba – Daniel Wallace
Vypravěči amerického Jihu – Marcel Arbeit, Jakub Guziur (kniha měsíce ledna 2015)
Obdivné hvízdnutí – Lewis Nordan
Hudba močálu – Lewis Nordan


Hned v únoru jsem založila nový tag s názvem Nejlepší romány 21. století (podle BBC), do nějž jsem přispěla pouze třemi romány. Vzhledem k tomu, že se mi ani jeden ze tří příliš nelíbil, nevím, kdy se tato kategorie rozroste o další členy. Návštěvu bandy rváčů od J. Egan jsem mimochodem viděla naposled v Levných knihách, což jen svědčí o tom, že o oblíbenosti rozhodují čtenáři a nikoli Pulitzerova cena…
Krátký, leč divuplný život Oscara Wajda – Junot Diaz (#992)
Gilead – Marilynne Robinsonová


Spíše ke zklamáním patřily knihy, na které jsem se dost těšila, ale dopadly průměrně:
Alma Mahlerová – Catherine Sauvatová
Srub – David Vann
Muž z ostrova Lewis – Peter May


V české literatuře to bylo naopak velmi příznivé, nejvíce se mi líbila kniha Fabrika od K. Tučkové, hned za ní Pod sněhem P. Soukupové. Vrhla jsem se také na Dějiny světla od Němce. Všem patřila Kniha měsíce.
Pod sněhem - Petra Soukupová (kniha měsíce dubna 2015)
Dějiny světla – Jan Němec (kniha měsíce června 2015)

 
Z populárně naučných knih mě zaujaly tyto:
2x101 knih pro děti a mládež – Pavel Mandys a kolektiv (kniha měsíce října roku 2015)
Ženy a knihy – Stefan Bollmann (kniha měsíce července roku 2015)
Slavné brněnské vily – 77 domů s příběhem – Jan Sedlák (ed.) a kolektiv (kniha měsíce května 2015)

 

Letos se k nejmilejším knihám přidaly dvě
Na jih od hranic, na západ od slunce - Haruki Murakami

 
Články patřily otázce, kam s knihami, které nechcete a co nového byste si měli koupit (Fabrika a Ženy a knihy jsem přečetla, u Kvazikrystalů jsem to brzo vzdala).
Tipy na nové knihy

Konec roku patřil vzhledem k nedostatku času pouze dvěma knihám
Češi patří k Vídni – Jiří Kamen (kniha měsíce prosince 2015)


K tomu nejlepšímu patřily jistě Vypravěči amerického Jihu, Fabrika, Hudba močálu, Vysvobození, Předčítač a Věci mimo nás.

Komentáře